fredag, april 24, 2009

Rabattöversikter 24 april

Rabatten vid cykelvägen blommar med lungört och narcissen Ice king. Rododendron som vi flyttade hit ser inte ut att må så bra. Nu har jag vattnat flera hinkar... den har väl inte bästa läget som en rododendron ska ha.Skuggrabatten på hörnet är ännu så länge rätt tom. Jag tror inte att alla alunrötterna överlevt. Nu kommer jag ihåg att jag tänkt plantera en höstanemon här i vår. Det får jag inte glömma!I stora perennrabatten på baksidan är det knappt något som blommar. I fjol våras planterade jag lungört i bakkant, men den har knappt tagit sig. Vet inte varför, den såg väl rätt fin ut i höstas som jag minns det. Jag har grävt fram stenmuren lite. Det var ganska igenväxt! Sen har jag kapat lite buskar kring muren som är ovanför rabatten.Den här rabatten på baksidan står kvar som en ö efter att vi grävde i fjol... Om vi nån gång kommer till att bygga däck så lär vi nog ändra formen på den här rabatten. Det vintergröna ska vi flytta upp till cykelvägen. Nån gång. Det blommar lite ormöga och sen har nog alla perenner kommit upp. Pionen där borta vid huset är redan ganska hög!Glömde att fota 2007 års rosrabatt. Det får bli en annan gång!

1 kommentar:

Karin sa...

Kul att få se vad som händer hos dig! Mina alunrötter är också lite kinkiga, jag har svårt att få dem att överleva. Tror inte att de trivs med att ha det för torrt och soligt. Stenmuren i den stora rabatten är så fin. :)

Ha det gott!
Kram Karin