söndag, april 17, 2011

Trädgårdshjälpen

Idag hade vi vår första träff med Trädgårdshjälpen. Vi var hos en trädgårdskompis inte långt från mig. Gissa hur nördig jag kände mig när jag traskade iväg med skottkärran fylld med redskap? Svårslaget! Men det var bara att hålla näsan högt! Här skulle uträttas stordåd :-)


Först var man tvungen att spana in alla lökar som ploppade upp i rabatterna. Och gulligt trädgårdspynt. Och de vackra knopparna på hennes katsura. Min trädgårdskompis har en supermysig trädgård i flera plan. Här kring hamocken hade hon önskemål om att "rumma" till det och dessutom få lite insynsskydd mot grannen nedanför. Vi la en slang där vi tänkte att en ny plantering skulle ligga. Gräsmattan lutar just här. Till vänster ska det bli en trapp så småningom och sen ska hela slänten bli plantering, men man får ta lite i taget. Vi gräver och gräver!Fikapaus! Mums med paj och gratinerade tortillabröd. Kaffe och äppelkaka i efterrätt!Vi grävde upp befintliga buskar som stod knasigt och vips var vi klara! Det är en kornell till höger, en vingad benved i mitten, en buxbom längst upp till vänster och en ros med vackert klätterstöd längst ner. Och så här ser det ut från hammocken. Vi hann inte städa undan grässvål och inte hann vi sätta några marktäckare. Vi får göra återbesök i sommar för att se hur det blev!

4 kommentarer:

Iréne JB sa...

Vad härligt det verkar att vandra iväg sådär nördigt! Skulle inte ha något emot att själv ta skottkärran och gå iväg på nörduppdrag :) För det måste vara roligt att vara flera som delar ett intresse och inte alltid vara ensam ute och gräva.

Marina sa...

Oj så många inspirerande trädgårdsprojekt du visar. Jag vill hur mycket som helst nu känns det som. Det gäller att organisera sig så det inte blir halvdant gjort.

Kram!

Maria sa...

Så smart att hjälpa varandra. Måste ju bli mycket roligare!
Har kransen kommit fram?

online pharmacy sa...

Din artikel väldigt intressant, jag har infört många vänner tittar på den här artikeln, innehållet i de artiklar kommer det att finnas en hel del attraktiva människor att uppskatta, måste jag tacka dig en sådan artikel.