måndag, mars 07, 2011

Utflykt till Kvarnträdgården

Igår var jag och några trädgårdskompisar och besökte invigningen av Kvarnträdgården vid Alafors kvarn i Anneberg (mellan Lindome och Kungsbacka).

Bild: Infing

Här kommer hända trädgårdsgrejer under våren! Första söndagen i månaden kommer det att vara inspirationsförmiddag med olika teman, t ex färg och form, hälsoträdgård eller grönsaksodling.

I kvarnen kommer tre olika trädgårdsföretag med lite olika inriktning att hålla till: Mylla & Jag, Drömträdgården samt Rovi Trädgårdskonsult. De kommer att hålla kurser och ordna trädgårdsresor. Under våren kommer de också att börja göra idéträdgårdar i miljöerna kring kvarnen. Det blir en romantisk trädgård, en orientalisk och en naturträdgård. Spännande att följa!

I kvarnen kunde man shoppa växter, trädgårdsprodukter och superfina antika grejer som passar i trädgården.

Under invigningen var Infing där och visade och sålde sina vackra bilder. Jag har fått låna bilderna från hennes blogg eftersom jag inte hade kamera med mig. De störtsköna fåren blev jag snabbt lite kär i!

Bild: Infing

Man kan köpa hennes bilder i Infing fotoshop.

Mylla & jag bloggar här, där kan man läsa mer om Kvarnträdgården!

4 kommentarer:

infing sa...

Ja visst är det inspirerande!

Hit återkommer man gärna!

Maria sa...

Ser ut att vara ett mysigt ställe. Känns ju hur avlägset som helst med trädgårdsjobb just nu. Snö, snö och snö...men flera vägar är nästan bara nu iallafall.
JAg har ju hursom lagt trädgårdsplanerna på hyllan för några år framåt, blir bara stressad om jag tror att jag ska hinna med det också =)

Anette sa...

Det var en riktigt trevlig invigning! Dit fårvi åka igen tycker jag!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Jag längtar så efter att trädgården ska tina fram att jag börjat blogga igen :-) Skrev några kommentarer till tidigare inlägg längre ner.
Skönt att se att ni också har kvar snö, den värsta trädgårdsårstiden är annars när ni har blommor och vi har snö.