torsdag, februari 19, 2009

Trädgårdsrunda 19 februari

Det kom ett nytt tunt lager snö i natt. När snön ligger som florsocker över träd och buskar, då tycker jag min trädgård är fin igen.

Rododendron som vi flyttade hamnade på rätt plats (till höger i bild). Den är som ett uppstammat träd på hörnet innan slänten (här kan du se en somrigare bild). På vintern är berberisen nästan vinröd. Vinröda klot. Fint. Här är vår entré från cykelvägen. Jag gillar vår stora thuja vid husknuten. Och den konformade buxbomen som jag fyndade i höstas.
Mosshjärtat är kvar (här är en bild från i höstas). Med lite snö över så är inte planteringen lika vissen :-)
Lilla fågeln....
En färgklick i allt det grå. Några röda kornellkvistar vid trappen.
Gången slingrar sig fram.
Vy från hörnet åt andra hållet. Skogen är en vacker fond.
Det här är nån kryddväxt. Citronmeliss? Snö på varje blad!
Till sist en bild från baksidan. Jag planerar vintergröna buskar framför cypressen.

7 kommentarer:

Karin sa...

Kul att se trädgården i vinterskrud! Buxbomskonen är verkligen snygg... :)
Jag köpte en liten på höstrea, som jag bara hann sätta lite provisoriskt. Får fundera på en bättre plats så att den syns som hos dig.

Kram Karin

Evelina sa...

Jag behöver dig!
;-)
Ska börja kika på all info jag fick av dig för att se hur vi ska gå till väga med allt.
Kram

Erika sa...

Roligt det där med orden du hade gjort.

Ja nu fick jag sett lite mer av din trädgård. När får man se lit mer av garaget?

Anonym sa...

Idag satt jag och längtade tills det är dags att åka och köpa blommor till mina ytter krukor! I år ska altanen bli ritkigt mysig.. och tänkte muta dig med smakråd över lite vin.. en flaska... eller två. ;)

tack så jätte mycke för att ni kikade förbi med kläderna!!!

Lindas trädgårdsblogg sa...

karin a: Nu har vi tagiot bort belysningen i buxbomen. Det var så fiiint i julas! Tog bort förrförra helgen!

Lycklig: Hyr en minigrävare, gav jag det rådet till dig förut? ;-)

Ika: Äsch, garaget, det står där och är stort bara. Inget tak. Vi tar det till våren! Helgerna förvinner med en rasande fart!

Maria: Jag kommer! :-)

Anonym sa...

Visst är det så att man vill ha något vackert att titta på även när trädgården har vinterskrud!
Barrväxter,grenar i olika former o färg o lite trädgårdspynt har du lyckats så fint med:-))

MVH MLK:-))

Anonym sa...

Kul att ni har så mycket snö. Här kör man billast efter billast, för att bli av med all snö... Livet är allt märkvärdigt;)
Kram mlj