lördag, juli 30, 2011

Hemma igen


I torsdags kom vi hem från vår Norrlandstripp, nästan tre veckor var vi borta och nästan lika länge har jag varit analog. Jag har inte haft koll på vad alla haft för sig på sina semestrar och jag har inte haft så bra mobiltäckning med telefonen heller. Nyttigt. Och när det otäcka hände i Norge fick vi veta det via muntligt skvaller och hörde någon nyhetssändning på radio. Det var ganska skönt att slippa bli matad av en massa bilder den här gången. Vilken förfärlig händelse... :-(

Annars då? Trippen var ganska mycket repris från förra året, frånsett att jag tog alla killarna med mig när vi var med mormor i skogen. Vi har hälsat på massor av släkt och vänner och haft ett par slappardagar. Vädret har varit toppen och jag har bara sett fyra mygg. Kameran har fått vila nästan hela tiden och det grämer jag mig lite för, speciellt nu när jag kollar bakåt och inser att jag inte fotade nåt förra året heller. Speciellt gärna hade jag velat ha en bild från kvällen vi var ute med båten med morfar, Sigge, Hugo och kusinen R. Det var alldeles spegelblankt på sjön och luften ljummen och skön. Hur härligt som helst. Hade också gärna haft en bild på kusinen M när han fångade en gädda med håven. Eller en bild när pojkarna sitter på var sin stubbe i blåbärsskogen och käkar bär. Bevarat i mitt minne.


På vägen upp stannade vi hos kompisar utanför Linköping och vi gjorde en utflykt till Fenomenmagasinet i Gamla Linköping. Då var jag desto mer flitig med kameran och lyckades fånga några bilder på lilleman.Det var ett riktigt roligt ställe. Stora killarna fastnade i en apparat där man kunde släppa en kula, veva på rattar och ha sig. Det var väldigt svårt att slita sig!Och hemma då? Ja här ser det förfärligt ut. Tur att grannen klippt gräset så det såg lite okej ut nånstans, för maken till vildvuxet det blivit. Ogräs, ogräs, ogräs. Och rådjuren har härjat och ätit på det mesta. Det blir kanske nåt fler inlägg om detta.

1 kommentar:

Erika sa...

Välkommem hem!Underbar bild på killarna i badbaljan.