söndag, juli 03, 2011

Spansknäva och annat blommigt

Ska sprida spansknävan i höst, den är så fin och blommar länge. I entrérabatten blommar purpurklätten och den sticker i ögonen! Jag tror jag ska flytta den till baksidan. Vill nog ha nåt mer dämpat i entrérabatten. Även om det är rätt fint tillsammans med den gula fingerborgsblomman.Dahliaknoppen har äntligen slagit ut och den blev ljust orange! Eller aprikos? Passar fint i köksträdgården där de alla färger är tillåtna. Solrum har sått och jag har fått, kolla hennes fina dahliasamling!Jätteverbenorna har plötlisgt skjutit i höjden och blommar. En tryckte jag ner mellan altantrappen och vattentunnan. Fint. Ser självsått ut ;-)

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag har också en rabatt full med purpurklätt - och visst är de vackra. Din färgkombination med det gul är ju härlig!
Jag har bara blommand purpurklätt just nu i den rabatten. Tror att jag måste leta upp några gula blommor att kombinera dem med. Tack för inspiration!

Anonym sa...

Gillar också nävor, som vi pratade om hos Lotta, de är så tacksamma. Finns många sorter också. Jag har också purpurklätt men när den började blomma upptäckte jag att den är vit! :-)

Kram