fredag, maj 14, 2010

Vilken marktäckare ska jag välja?

Jag har stammat upp och rensat under rododendron. På höger sida tänker jag amerikanskt blåbär med åkerbär som marktäckare. Hade varit gott med åkerbär under hela, men det blir alldeles för dyrt. Jag har myskmadra, ormöga, lungört och vintergröna att välja på om jag skulle ta växter från min trädgård. Vad skulle ni välja? Det här är en plats som jag vill ska vara fin mitt på sommaren. Jag är jättesugen på en hammock i trädgården och det här skulle vara en ganska bra plats för det. Får ni någon annan växtidé så säg till!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar ha erfarenhet av vintergröna redan.
Min erfarenhet är att den försöker ta över hela världen... och det snabbt :-)
Men fin är den!
/Sara

Lindas trädgårdsblogg sa...

Nä, så illa beter sig inte den vintergrönan som jag har. Men vintergröna ska nog få vara på ett ställe själv under buskarna. Inte samsas med andra perenner.