lördag, augusti 30, 2008

Grusgångar

Vi har så smått börjat röra på dom från i våras uppgrävda gångarna. Äntligen är OS över, kan jag säga. Jag är nog värst i den här familjen på att titta på mästerskap. 

Nu har det ju till och med varit flera fina dagar i veckan så vi har grejat lite. Ganska mycket återstår. Från cykelvägen har maken gjort en ramp av gamla betongplattor. Resten ska alltså vara grus. Den här lilla stumpen är vi väldigt nöjda med!
Ser ni pojkarna? Jag är äntligen nöjd med svängen på bortre delen av grusgången som syns här mitt i bild. Jag skalade bort lite gräsmatta så blev det en lagom böj. Det var lite svårt att skapa fina svängar när vi hade grävt rakt! Efter att den här bilden togs så har jag rensat bland buskarna till höger om grusgången. Det har växt en del under sommaren!

Vi har förberett för en liten sittplats med utsikt. Ska väl kanske ta bort den där asken mitt i bild. Jag tänker mig ett högt gräs i kilen mellan gången och rundeln. Jag har också funderat en del på armeringsnät och klätterväxter. Men det blir nog något högt och enkelt.
Vi har numera två sittkillar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Oj, dessa go´killar, jag vill bara hålla om dom. Kram mlj

Ola sa...

Himlarns bra anslutning mot cykelbanan! Tror ni kommer att uppskatta den en hel del på sikt!

Evelina sa...

Grabbarna rockar ju!
Pluttar!!

sandra sa...

Visst är det både härligt och skräckinjagande att ha en stor grävmaskin på gården. Jobbet blir fort gjort, men den är ju inte lätt som en fjäder precis.

Man blir sugen på bebis när man ser två goingar. I den åldern händer allt så fort.
ha e bra!