fredag, augusti 22, 2008

Kan själv!

I måndags fyllde tvillingarna sju månader, jösses vad tiden går. Sista månaden har det dessutom hänt mycket i deras utveckling. De blir mer och mer två personer som kan använda sin kropp och uttrycka sig på fler sätt än att skrika. Vid sex månader kunde de inte rulla från rygg till mage, men med lite hårdträning under en vecka så klickade det. Och efter det så rullar de mer än gärna! De kan ta sig bakåt, åt sidan samt rulla sig dit de vill. Framåt återstår. Nu när man lägger dem på täcket så hittar man dem nästan alltid på golvet en kort stund senare!Akta så inte Tasha Tudors trädgård faller i huvudet på dig!

Och snart kan de nog dricka vällingen själva.
Sedan några veckor tillbaka äter de fast föda alla mål utom första och sista och ev ett mellanmål på eftermiddagen. Om ni undrar hur det kan gå till att flaskmata två på en gång så brukar det se ut så här hos oss.Tänk, det var ganska länge jag kunde ha dem i varsitt knä och flytta runt dem med enhandsfattning.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad söta de har blivit - jag menar, det har de ju varit hela tiden, stora menar jag. och roligt att du smög in lite trädgård också, i alla fall en trädgårdsbok! hihi!

Hannele på Hisingen sa...

hihi, vi kvinnor har ju två bröst, kan inte vara svårt..

Evelina sa...

Grattis i efterskott!
Mina fyller 7 idag, storkalas!:-)
Vist händer det extremt mycket nu!!! Kul ju!/ Evelina

Anonym sa...

Full av beundran ( för din ork etc)ser jag i din blogg att dina/era småtroll blir allt större, tänk vad tiden går fort.
Min lilla är nu 13 månader och har full fart framåt som ordspråk, (tror jag.)Det är bara att hänga på.
Ha en bra vecka!
hälsn Husetpabacken.blogg.se

Anonym sa...

Gud så sötta men ack så jobbiga..
Har en vän som har tvillingar o får höra lite hela tiden.
lagerhall

NinaH sa...

Härligt få liten rapport om killarna!! De är för underbara!

sandra sa...

Hej1

Vilka goa grabbar du verkar ha.
Själv har jag en önskan om att få tvillingar, men det är ju inte så lätt att messa med naturens gång.
Själv är jag också lite av en trädgårdsgalning så jag tänkte passa på att säga att du har en jättefin trädgård.

Ha dé bra!
mvh sandra
www.sandrastradgard.blogg.se

Hjärtat Mitt sa...

De har verkligen växt. Tänk, snart kommer du att ha fullt upp, när de börjar röra sig mer fritt :)

Kram Mari i Marieholm

Lindas trädgårdsblogg sa...

ihanna: Ja, jag är glad jag fick med lite trädgård, det har varit lite fattigt på sistone!

hannele: Alltså, lite trickigt är det innan man har lärt sig.

lycklig tvillingmamma: Det går så snabbt! Snart har dom ju fyllt ett år! Man måste försöka fånga nuet, det inser man!

huset på backen: Ork? Alltså, det blir en del lata dagar här då man inte lämnar huset. Man orkar inte riktigt hitta på nåt jämt.

lagerhall: Det blir nog intressant när dom blir snabbare på att röra sig, men just nu går allt fortfarande riktigt bra.

ninah: Tack!

sandra: Tack så jättemycket för ditt inlägg! Jag ska ta och kika in på din blogg!

hjärtat mitt: Jag funderar redan på att hägna in tomten, hålla inne bebisar och hålla ute rådjur!