söndag, maj 21, 2006

Två "krukor"

Idag har jag tagit itu med narcisserna från arrangemanget i påskas. Narcisserna har fått ny plats i kanten vid häcken. I baljan planterade jag några av mina frösådda hängpelargoner. Jag tror det borde räcka med två plantor, men det såg så tomt ut så jag fyllde med fyra plantor. Det ser fortfarande tomt ut!
Vid öppningen mot cykelvägen, under en syren, ställde jag en av Silvanlövkorgarna. Där satte jag fyra frösådda luktärtor. Vilka sorter det blev vet jag inte, för jag har blandat ihop dem (har sått tre olika luktärtor). I stora kvisthögen hittade jag några kornellkvistar som jag band ihop. Suck, det här ser också tomt ut. Skulle behövt fylla på med nåt! Vad passar till luktärtor?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men Linda! Vi har PRECIS samma arrangemang för luktärtorna. Jag har iofs bambukäppar och lite hänglobelia på kanten. Annars är de planterade i en lövkorg av pil - måste vara något i stil med: "Great minds think alike". Mina luktärtor är cremefärgade med violetta kanter - Kings Scent. Eller rättare sagt nu är de bara små pluttar - men de skall bli stora!

Linda K sa...

åh vad fina båda två är!

Anonym sa...

En idé jag såg i en tidning, plantera plocksallad i korgen. Fräscht och gott och så får luktärtorna sällskap.