tisdag, maj 23, 2006

Färdigklippt

Det har inte regnat på hela kvällen så det passade bra att klippa gräset. Noteringar:
  • Det är inte skönt att klippa gräset förbi berberisbuskarna. Det går inte värja sig. (Fast jag tycker berberisbuskarna blir mer och mer vackra).
  • Det hade gått snabbt om man haft en fyrkantig trädgård utan buskar och rabatter (ve och fasa).
  • Jag har enorma tuvor på den lilla gräsmattestumpen som ligger framför häcken mot gatan. Vad göra? Gräva upp och så nytt gräs? Eller blommor kanske? Eller sten?

10 kommentarer:

Cissi sa...

Hur ser enorma Tuvor ut? Min lilla Tuva är bara 3 år, så jag är blir lite nyfiken...;)

Lindas trädgårdsblogg sa...

bokmal: :-D Tuvor kan anta olika skepnader :-)

lisa sa...

Jag gillar berberis. De har alldelse för iförtjänt dåligt rykte. Som friväxande, eller som riktigt välskötta häckar, kan de vara väldigt snygga. Synd bara att det står misshandlade berberisar i vartenda kommunalt bostadsområde...
Hade jag hafr trädfård, hade jag defenitivt haft berberisar! Ta bort gräset runt omkring istället :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

lisa: och den var verkligen jättevacker i höstas!

Anonym sa...

Det börjar närma sig helg....
Nu när jag skulle leta efter din blogg i min länklista tyckte jag att det stod:
Lindas Trädgårdsgrogg.
Hahahaha!!! nu sitter jag här och skrattar för mig själv....hur ska detta sluta.

Nina sa...

anneli: skrattar gott.
En trädgårdsgrogg? En vodka med flädersaft och krossad is. Jättegott. Nu fick jag trängt efter sommarvärmen vart tog den vägen?
Linda: Vad svårt när man inte förstår hur det ser ut? Bild kanske!

Anonym sa...

Vilken bra beskrivning att "hjärnan loggar ur"!

1 timma kvar på jobbet. Sen lite träning och så hoppas jag att huvudvärken försvunnit. Imorgon bär det av till Byske. Och mer jobb under helgen...

Ha det så bra!

Hannele på Hisingen sa...

Linda, gör fyrkantiga buskar i stället, berberis är tacksam att formklippa och vacker som bakgrund, till rosor till exempel.

Lindas trädgårdsblogg sa...

maloppa: På nåt sätt sprider de sig för jag tycer jag har den på en massa märkliga ställen!

anneli: Haha, man kan tro det var fredag! (men det var det ju nästan, YES helg!). ...fast jag har dragit hem en massa jobb, så jag kan inte heltida i trädgården.

styggalillaloppan: Du gav mig en idé om vad jag ska blogga om idag :-)

kotten: Men det är precis så! :) Huvva, vi är fler som måste jobba på helgen. Hoppas du kan vara effektiv så du får gått om tid att lata dig och sätta potäter!

hannele: Bra idé!

Anonym sa...

Förvisso, men en fyrkantig trädgård vore väl trist :)