måndag, maj 01, 2006

Nu åker frösådderna ut!

Mina frösådder har stått på tomlåga ett tag. Det behöver skolas om, men jag har platsbrist. Till nästa säsong måste vi fixa fler hyllor med lyse. Idag har det varit en fin dag och jag tog mod till mig och körde ut dem. Egentligen ska man ju bära in och ut en vecka, men det verkar för jobbigt. I källaren har vi ett par gamla fönster och jag ställde upp dem så här:

Jag ska isolera kanterna med fiberduk så det inte blåser så mycket. Jag ska nog täcka över med fiberduk på nätterna nu i början. Det jag ställt ut är pelargonerna, temyntan och aklejan och det finns plats för en låda till.

Vet ni vad? Nu har jag plats att så fler fröer inomhus!

När jag får tid och lust någon gång ska jag bygga odlingsbänkar av fönstrena. Jag har ytterligare en i källaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, smart ide med fönsterna, lätt att fixa till (om man har fönster..) =)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag hade nästan glömt bort de där fönstrena! Nu har jag täckt dem med fiberduk över natten.