fredag, juni 21, 2013

Glad midsommar!

Vi får njuta av denna dag på förmiddag, nu är det tidigt på morgonen, varmt och strålande sol, men i eftermiddag väntas regn och åska. Bilden är från förra helgen då vi åt frukost ute. Strax dags igen! Eller inte. Bordet står kvar på uteplatsen och dynorna är blöta.
Jag bjuder på en bildkavalkad från senaste veckan och önskar alla en skön midsommar!
Kirskålen blommar i mina glömda rabatter. Fin ju ;-)
Blåbärsstigen med iris, flocknäva och ormrot i blom.
I ett annat ljus..
Jag lovade bort stolen och tillhörande grupp förra sommaren, och igår skedde bytet så stolen ovan finns inte kvar. Har fixat en ny, men den har inte hamnat på bild än.

Den här vyn gillar jag. Fast den påminner mig om att jag inte flisat grenar och lagt ut nytt flis på stigen!

Irisen är så vacker! Har den på flera ställen på baksidan. Den här ruggen är jättestor,
men skulle nog behöva delas då den är tom i mitten.
Så fick jag äntligen ner zebragräset i en kruka... men tycker att den ser lite ynklig ut tillsammans med stora hostan. Tyvärr tror jag inte gräset blir så himla mycket större. Vi får se!

Spansknävorna har kommit igång, en riktig favorit och vävarväxt!

Närbild på iris!

Mest vita aklejor har frösått sig hos mig! Här bland astilben längs blåbärsstigen.
Med kameran går det välja att inte titta på poolen :-)

Glad midsommar!

4 kommentarer:

Karin A sa...

Underbara bilder från er trädgård! Glad midsommar till dig och familjen. :)

Iréne JB sa...

Glad midsommar önskar jag er också! Och hoppas på att ni slipper åskan.

Marina sa...

Du har så lummigt och fint.

Ha en härlig midsommarhelg!

Kram

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Härliga försommarbilder! Ha en fin fortsättning på midsommar!
/Annika