måndag, februari 04, 2013

Saker man upptäcker när man bloggar om annat

Efter att jag gjort mitt juniinlägg häromdagen upptäckte jag något jag inte lagt märke till tidigare.

Flocknävans blommor har samma färg som rododendron jag har på baksidan när den blommar. Och blommar samtidigt!

Så när jag sitter i hammocken och tittar på rododendron:
...plockas färgen upp i perennrabatten längre bort!
Jag har även satt flocknäva i rabatten närmast (som dock inte var så välfylld när jag tog bilden).

Jag kan inte påstå att flocknävans blommor bär på min favoritfärg, men när det blir såna här effekter får man ju bli lite glad!

4 kommentarer:

Hélena sa...

Visst är det häftigt när man upptäcker nya saker på sina bilder. Snyggt!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Mia sa...

Det är ju just såna detaljer som gör att det ser vackrare ut, en helhet. Det låg nog i ditt undermedvetna :)

Furulunden sa...

Det er jo artig når man oppdager sånne effekter ved å se på bildene:) Fint er det!!

Carina sa...

Kul! Då känns det ju som att rhododendron blommar massor!!!