tisdag, februari 05, 2013

Cirkelstart

Foto: Helena på Vuxenskolan
Idag startade studiecirkeln "Trädgård för småbarnsföräldrar" på Lindome bibliotek! Lokalen var perfekt med ett bord för åtta personer och en soffgrupp vid sidan med mattor, filtar, kartongböcker och leksaker!

Det var spännande att träffa deltagarna, var de totala nybörjare eller redan inbitna som jag? Det visade sig att alla haft sin trädgård ett tag, men behövde veta mer om allt möjligt: ogräs, giftiga växter, grusgångar, jordförbättring, hur man får en lättskött trädgård osv. Det här blir himla kul!

Nu ska jag fixa lite till på nästa veckas bildspel som handlar om ekologisk trädgårdsskötsel. Inget litet ämne!

Det finns platser kvar på nästa cirkel som startar 19 mars!

6 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Härligt!

Kram

Hélena sa...

Vad roligt det måste vara! Jag har haft många föreläsningar kring att uppträda, sjunga och dansa, men aldrig hållit i en cirkel. Duktig du är!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Trädgården på Höjden... sa...

kul att vara igång kan jag tänka
kram åsa

mormor Hannele på Hisingen sa...

Trevligt!

susanne sa...

Kul! Synd att man inte bor i närheten för det där skulle jag viljat vara med om! Lycka till!/Susanne

Helena Roomservice.blogg.se sa...

Hej, jag har testat Hasselfors Gardens fina Gröna Trappa på min blogg, snart kan man även vinna den, jag tänkta att du kanske var sugen att kika på det inlägget? Om du vill så får du gärna skriva om den - om du har lust, du får låna bilderna bara du hänvisar till mig. Tack för att jag fick låna din tid och tack för din fina blogg.

Hoppas du gillade tipset :-)
Helena

http://roomservice.blogg.se/2013/february/jag-stylar-grona-trappan-fran-hasselfors-garden-du-kan-vinna-den-2.html