måndag, november 21, 2011

Magiskt ljus

Nu har bloggen hamnat lite vid sidan det sista för livet kommer mellan. Full fart och sena läggningar = lite tid med kameran och lite tid vid datorn. I går morse (söndag) vaknade vi upp här på östra sidan om berget med ett helt magiskt ljus som trängde sig fram genom dimmorna, och jag hoppade upp från frukostbordet grabbade kamera och försökte fånga det. Svårt! Ni får fantisera resten.
Sedan lättade dimmorna och vi fick sol här på gården. Sol i november, jatack. Bara vara glad, för det hör inte till vanligheterna!

Det är alltid lika roligt att fota diamantgräs i motljus. Nu var de extra fulla med morgondagg.
Här är det ett annat gräs i fokus.
Spindelnäten syns lite extra med dagg och motljus.
Medan jag höll på var det någon som smet.
Bara några bilder till tänker jag och vips är både lillebror och storebror (i kortbyxor och kortärmat) långt nere på gatan och skuttar omkring. Nu är det slut på det roliga, både för mammor och små pojkar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är spring i benen på dom små. Fina senhöstbilder du hittat i din trädgård. Ha en skön fortsättning på hösten. Kram Lisa.

Kort och Gott - Nillas Trädgård sa...

Vilka vackra bilder!!!
Hösten är också vacker, mennu vill jag faktiskt ha LITE snö till advent. Jag vet, fy på mig.
Ha en fin dag!!!

Glycine blanche sa...

Superbes photos. Merci de les partager.