måndag, april 26, 2010

Före och efter

Tack för tipset om vattenlek. Idag är första dagen maken åker till jobbet, jag är hemma själv med hela högen och det känns lite spännande. Vi har varit ute på förmiddagen och jag fyllde några hinkar med vatten och lät dem "jobba" med vattenkannorna. Febril aktivitet och inget snack, bara djup koncentration nästan en timme!De vattnade blommor, flyttade vatten från en hink till en annan, fyllde hinkar och sandkaksformar med grus. Grejagreja. Så här såg rabatten ut innan: När vi gick in hade jag rensat rabatten från lite grästuvor och annat ogräs, krattat undan eklöven och lagt på två säckar kogödsel. Inte illa!Fast... inte utan att det hann bli kaos. En granne stannade och snackade och efter ett tag vänder jag mig om och ser hur Hugo forcerat grinden och springer mellan garaget och Gunnebostängslet rakt mot en brant slänt vi har i hörnet av garaget. Det var bara att släppa och kuta ifatt honom och lyfta honom tillbaka in på gården innan han rullade ner för slänten. Sigge var naturligtvis strax efter. Slut på det roliga. Dags att plocka undan, gå in och fixa lite käk.Väl inne skulle naturligtvis Elmer också äta. Lite splittrat, men nu är alla mätta och tre pojkar sover. Jag dricker kaffe, bloggar och funderar om jag orkar göra något vettigt innan nästa pass börjar.

9 kommentarer:

Anette sa...

Supermamma! Och vad fin rabatten blev!

Vikkan sa...

Låter som att vattenlek höll bröderna bus från bus ett tag iaf. Skönt att du fick rensat lite i rabatten med!

Å sen blev det lite motion på slutet! Låter som en härlig dag.

Kram Vikkan

Linda sa...

så fint!

och så kul att vattentricket funkade.

Lotta 8`) sa...

Härligt! Minns såväl utedagarna med små tjejer och vattenlek *ler och minns*

Härlig sistabild.

Gissar att det inte är lätt att hinna med mycket med tre små men kul att du fick ha fingrarna i jorden en stund i alla fall.

Ha det gott ♥

Karina sa...

Haha känner igen mig, inte i rabatten men i ett litet kaos. Molly är så lättsam, men de är ju så osynkade hela tiden att jag oftast inte orkar börja med något större projekt, det är ju alltid någon som gnäller och är olycklig...och jag får ingenting gjort...men de är ju söta och rara.

Petra sa...

You = Supermum!

Erika sa...

Förstår inte hur bra koll du har på dem alla. Det här fixar du!

Anna (Mazarin1) sa...

Supermorsa helt klart!

Fråga: vad är det för "träd" (buske? växt? ja, där hör du nivån på trädgårdskunskaperna här :-) ) som du har där i "hörnet" på rabatten. Den konformade. Hade tänkt att ha nåt liknande som "bas" i min rabatt.

Anonym sa...

ja du, det är full rulle hos er. Jag är en gammal tvillingtant. Min mamma sa alltid -jag önskar inte min värsta ovän att få tvilligar. För vi var så busiga. Men det var såååå roligt. Du är så duktig, som även hinner att planera en trädgård, med pojkar som har spring i benen hela tiden. Ha det så bra! Kramar Lisa