söndag, januari 21, 2007

Trädgårdstidningar och sommarblommor

Snön började regna bort igår eftermiddag så nu är det inte mycket kvar. Men temperaturen sjunker igen och det kommer att vara minusgrader den här veckan.

I helgen så har jag mest bara legat i soffan och bläddrat i trädgårdstidningar. Jag var på jakt efter den där bilden som jag berättade om häromdagen. Till sist hittade jag den i tidningen Trädgård & blommor april - september 2006. Det var Drömhem & trädgårds specialtidning om trädgård. Bilden finns både på omslaget och på sidan 62-63. Helt underbar. Jag kan förstås inte visa bilden.

Jag har beställt så många fröer att jag kommit på att jag inte ska odla så mycket potatis i år. Trädgårdslandet får ge plats åt en massa sommarblommor!Sen vette sjutton om jag ska ge jordgubbarna en till chans i år. Det blev ju inga gubbar! Sniglarna och fåglarna hann äta upp dem före mig...

Inga kommentarer: