lördag, januari 07, 2006

Plantastic har en trädgårdsblogg

Jag letar andras trädgårdsbloggar. De flesta jag redan hittat har tagit höst- och vinterpaus. Kanske de snart vaknar till liv? Tänkte som sagt göra en länklista.

En nystartad trädgårdsblogg är Plantastic i Skåne. De lovar att uppdatera varje vecka. Kul tycker jag! Jag hade inte hört talas om Plantastic, men de säljer en massa spännande för en trädgårdstok.

T ex svamp! Svamp kan man odla i källare eller garage året om. 15 grader är en idealisk temperatur. Det tar 10-12 veckor (om man haft bra förhållanden) tills man kan skörda och sen kan man skörda upp till ett halvår. Vi är ju storkonsumenter på svamp så det här blev jag riktigt nyfiken på. Nån som testat?
Mer om svampmycel hos Plantastic ->


De har snygga frökollektioner. Husmusen, det här skulle vara nåt för dig i Orrbyn?!
Mer om frökollektionen Cottage Garden ->








Och de har handvård från Fragrant Gardener. Man kan köpa detta kit i en sålåda!
Mer om Fragrant Gardener Gift Set ->

Bilderna är lånade med tillstånd av Plantastic.

Snart kommer fler fröer. Det måste man ju spana in!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Yes jag har odlat svamp! Fick i present för massor med år sen en färdig allt i ett låda. Det var lite pyssel men det funkade! Jätte roligt att skörda egna champinjoner. Vi bodde då i lägenhet och det gick det med.

Anonym sa...

Svampodling verkar ju väldigt spännande. Något för vårt garage kanske... Nu blev jag sugen :)

Linda K sa...

handkrämerna var himla fint förpackade i sålåda! Sånt kan få mig att slå till även om jag inte riktigt behöver det :)

Anonym sa...

Hej!
Har testat champinjonodling från färdig låda. Det var lattjo, men blev inte så mycket :-/

Så för "odlingsupplevelsen" kan du ju testa- coolt att se de små bollarna dyka upp - men inte för att dryga ut hushållskassan direkt...