tisdag, januari 24, 2006

Så gjorde jag skissen

Har fått en fråga om hur jag gjorde skissen på slänten. Det var inget märkvärdigt! Jag utgick från den här bilden:Öppnade bilden i bildbehandlingsprogrammet Photoshop och började måla på den. Viktigt att man gör de olika blommorna i olika lager, så är det lätt att duplicera och flytta runt. Jag tycker egentligen att det är alldeles för darrigt att måla med musen (vill ha en ritpenna!). Om jag orkade och var lite mer noggrann kanske jag skulle göra en psd-bild med en uppsättning olika blommor och sen bara dra in i olika rabattkompositioner? Om jag uppfattat såna befintliga program så är det ungefär så dom funkar? Så här blev det för den som missat!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en Wacom Intous (penna+ritbord i strl. A4) och det finns inget bättre än att illustrera med den. Me love it. Kan verkligen rekommendera deras produkter!

Anonym sa...

Så smidigt!
Stort TACK för tipset, nu ska jag prova det genom att skissa på en jätterabatt som ska blir sommarens stora projekt!

Spännannde!
Bea