söndag, september 20, 2009

En dröm av rosenskära

Åhhh, vilken skön plats på eftermiddagen när solen skiner! Det händer faktiskt rätt ofta att jag hinner sätta mig där. Vi är alltid ute en stund efter dagis innan det är dags för middag (jag hämtar tre dagar i veckan). Hittills har pojkarna, pepparpeppar, varit väldigt snälla med växterna. Lite blommor har ryckts bort förstås och några steg in i rabatterna har dom såklart lyckats gå. Fast jag vågar inte rensa ogräs när dom är med för då vet jag inte vad de skulle hitta på. Så ogräset frodas ska jag erkänna.

Avslutar med en bild på den lustiga blodtoppen. Efter ett sånt här resultat är jag väldigt sugen på att börja så perenner igen.


9 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Blodtoppen är en läcker växt, jag köpte en planta i år - varför köpte jag bara en st? Borde ju haft minst tre för den är finast i massplantering :)
Rosenskära är också en tacksam växt, blommar ju tills frosten tar den. Jag fick inte sått så många i år - bättre lycka nästa säsong.
Ha en skön måndag :)

Sari sa...

Ja, Rosenskära heter den ju!!
Såna skulle jag vilja ha i vår trädgård! Kul med något som blommar så här sent.
Ha det bra! /Sari

Bloggaromtradgard sa...

Vi har precis startat webbsidan www.bloggaromtradgard.se och du är hjärtligt välkommen att besöka vår webbsida samt publicera din blogg hos oss.

e sa...

Jag har också ett länktips till dig: http://www.plantarium.se/

Det är lillasyster och en kompis till henne som bygger sajten och den är ännu under konstruktion. Men gå gärna med som medlem och betatesta! Jag tycker det verkar kul även om jag är odlingsamatör...

Unknown sa...

Hej hittade hit till dig, vilken fin trädgård du har. Jag kikar gärna tillbaks igen. /Catthie

Hannele på Hisingen sa...

Mysigt.

Anonym sa...

Hej Linda!! Jag har saknat dig o dina söta pojkar. Och din mysiga trädgård. Vart har du tagit vägen? Du kanske jobbar så att du inte hinner med oss? Ha en trevlig höst. Kramar från Lisa i Örebro.

karina sa...

Hejsan!

Blodtoppen ska det sökas efter för jag gillar det lite udda man kan tillföra rabatterna, när de har grundplanteringen. Ha det gott, Karina.

karinas.tradgardsblogg.se

Carin sa...

Hej,
Vilken fin blogg du har. Jag lade till den som mina bloggfavoriter så att jag hittar hit igen, Vi håller på att bygger just nu men sedan kommer vårt trädgårdsintresse förhoppningsvis få chans att blomma ut. Längtar dit!