lördag, april 29, 2006

Lisebergs trädgårdsdagar

Idag har jag varit på Lisebergs trädgårdsdagar. Det var betydligt fler trädgårdsmontrar än på Tjolöholm förra helgen. Rena drömmen faktiskt. Tyvärr hade jag glömt minneskortet till kameran så jag har inga bilder. Jag shoppade makalöst nog ingenting heller. Och inte antecknade jag allt bloggvärt eller tog lappar :-o

Jo, en lapp tog jag! Lustar i blomster från Hovås hade en jättefin monter. Det är en butik jag är sugen att besöka. De hade så trevliga ställningar som de arrangerat sina blommor på. Superfint!

Men jag hade ett uppdrag. Jag och min väninna skulle hämta idéer till hennes nya balkong! Vi är nu inne på balkonglådor i korg med Mårbackapelargoner och ett vindskydd i nåt korgaktigt (pil?) som vi hittade, men som var för stort att ta hem. Och hon investerade i ett fjärilslavendelsträd! Superfint! Vi funderade en stund på konstgräs med vita bellis på golvet, men det skulle bli väldigt dyrt. Och så återstår det att se vad det blir för möbler. Balkongen är 2,5 och 1,1 m. Kul litet projekt!

Inga kommentarer: