tisdag, april 18, 2006

You grow girl

Jag har slängt iväg en beställning från Adlibris på boken You grow girl av Gayla Trail. Jag får avlägga en rapport lite senare.

"You Grow Girl is a hip and humorous how-to for the blossoming generation of crafty gals who want to get their garden on."

Jag blev sugen på den efter att ha sett att där fanns mönster på en himla stylish garden apron (trädgårdsförkläde). Till boken hör ett community där läsarna bland annat får visa sina trädgårdsprojekt inspirerade av boken. Kul!

Webbplatsen You grow girl innehåller massvis med trädgårdstips, t ex
Cheap n' easy plant-related gifts
Doggy design
A beginner's guide to vegetable seed starting

Det finns även ett flickr-konto där läsarna kan posta bilder. Massor med fina trädgårdsbilder!

Om du börjar kolla genom You grow girl-webbplatsen och hittar nåt spännande så kommentera gärna. Det var så mycket att kolla på!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Otroligt hippt förkläde!
Förstår att du slog till på boken. Ska kolla in dina länkar och se om jag gör dig sällskap!

Lindas trädgårdsblogg sa...

anneli: Visst var den snygg! Man borde iofs kunna lista ut hur man gör... men det var också många andra trevliga grejer i boken. Jag hoppas på en massa inspiration!