söndag, februari 02, 2014

Vårvintrigt

Idag kom solen fram och började tina bort snön. Den både bländade och värmde! Jag letar färger med kameran och hittar blekt beige, grönt och rödbrunt...
Vingbenved i förgrund, randgräs bakom, thuja till höger och en berberis längst bak.
Rött...
Sibirisk kornell.
Koppar..
Kopparlönn Acer griseum, buxbom bakom.
Gult!
Vintergäck som vecklar ut sig!
Och lite fler tappra blommor...
Julros.
Mer grönt...
Mossa på sten :-)
Olika nyanser av grå-brun-beige...
En död ormhassel som jag petat ner i en kruka. Berberis bakom.
Och sen ett fint mönster mot himlen. Fåglarna åt upp bären för längesen!
Cotoneaster acuminatus (tror jag).
Den här dagen har inte gått med många knop. Jag vill mest sjunka in i alla trädgårdsböcker som jag håller på och läser... Ikväll ska jag på yoga, jag hoppas det ska ge mig lite ny energi inför veckan som kommer!

2 kommentarer:

Törnrosa sa...

Du har verkligen hittat vackra motiv i snöriket. Tack för att du visar!
Ha det bra.
Kram från Törnrosa

Rost och rädisor sa...

Fina bilder! Det är ok att inte göra nånting emellanåt. Själv har jag mest kollat trädgårdsbloggar, gått en runda och pysslat lite, men imorgon får det bli ordning igen.

Ha det fint