fredag, februari 21, 2014

Ormhasseln lever

Jag upptäckte ett riktigt mirakel idag. Min ormhassel som varit stendöd sedan vintern 2011 lever?!
Den blommar ju och har gott om fräscha knoppar!
Den "dog" alltså för tre år sedan och har sedan dess fått vara kvar i rabatten för de dekorativa grenarna. Förra sommaren (eller hösten?) behövde jag platsen för något annat, grävde upp den och petade ner i en kruka. Och nu blommar den. Hur konstigt är inte det?

Det här mildvädret har verkligen fått trädgården att vakna till liv. Det är gott om perenner som börjat veckla fram blad. Och förutom vintergäck och julros har även den här blygsamma snödroppen börjat blomma!
Hur är det med våren hos er?

11 kommentarer:

Kerstin E sa...

Kul, men konstigt! Tur att du sparade den! Har köpt en kruka med snöklocka/klosterlilja och en vit narciss för att ha på balkongen. Men idag snö/regnar det :)

Marina sa...

Oj, va konstigt! Man ska aldrig ge upp passar in i många sammanhang ;).

Kram

ellan sa...

Ja det var otippat! Så kul! Där fick du en februaripresent. :-)
Ha en härlig helg!
/E

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Ja, det var lustigt. Lustigt men kul! Grattis :)

Erika sa...

Trädgården är full med underverk.

Carina sa...

Vilken glädje! Så himmelens kul när det blir så även om man inte kan förklara hur eller varför, men det behövs ju inte, huvudsaken är att man kan njuta av den och det kan du ju nu :)

Jennica... sa...

Man ska aldrig ge upp! :)
Jag har bott i mitt hus i snart ett år nu och konstaterar att de förra ägarna inte var så mycket för blommor....inte en endaste lite vårlök i sikte. :( Jag vet ju vad jag ska plantera i höst!

Så, jag får satsa på krukor istället! :)

Jag är ny här, hittade dig via reportaget i Allers trädgård. Jag har mycket att lära mig om trädgård så jag kommer tillbaka! :)
Kram Jennica

Pepsbutik sa...

Åh vad härliga växter,
Växter behöver ljus, ljus finns på
http://www.pepsbutik.se/

Rost och rädisor sa...

Vilken överraskning och himla tur att du sparade den! Sånt värmer ett trädgårdshjärta...

Ha det fint
/Anette

Kerstin E sa...

Var på trädgårdsmässan igår. Köpte äkta Ornäsbjörk, linnea, blå vitsippa och dubbel vitsippa. Nu vill jag ha stabil vår!!
Hinner du inte uppdatera nu p g a skolan?

Johanna sa...

Oj, men det var ju lite kul haha! ;) Och cool den var! :)