tisdag, maj 22, 2012

Listan

Jag betar av listan!
  • Täck bar jord kring den nya häcken och under Magnolian, med växter så inte ogräset tar över!
  • Rensa bort rotogräsen mellan garagen och täck med en markduk och plantera hallonen genom hål! (ej påbörjat)
  • Så färdigt i pallkragarna..
  • Rensa ogräs i plätten under körbärsträdet och så nytt gräs..
  • Rensa ogräs i rabatterna.. (- håller på lite här och där!)
  • Ta tag i stödmurarna.. (ej påbörjat)

Tyvärr lyckades jag börja med en ny grej nu ikväll (fast jag borde faktiskt ha skrivit upp på listan: "plantera det som står och väntar i sina krukor!"). Jag har ju de här frodiga åkerbären som verkligen vill ner i jorden! Bara det att stället där jag ska sätta dem behöver rensas på kirskål... Jag köpte sex plantor för jag tänkte att jag behövde ett gäng för att de skulle täcka under rododendron och ville egenetligen köpa fler men blev lite snål. Gissa glad jag blev när plantorna kom och var så rejäla! De här går ju dela och sprida lite till! Nu gör jag gratisreklam för Hortogreen, för jag känner mig väldigt nöjd över detta köp. Åkerbär.. det är barndomsminnen för mig!
Innan jag och Sigge åkte på utflykt i söndags tvärsådde jag platån under nya körsbärsträdet. Egentligen behövdes mer sand/jord, men jag kände att det kunde dröja innan jag fixade det, nu vill jag bara ha upp gräset innan ogräset tar över igen! Pga värmen och avdunstningen satte jag fiberväv över. Jag har ju så mycket fiberväv som jag köpt av Sabina!
 Och pallkragarna i nya köksis har jag äntligen sått! Jag får skriva en sammanställning senare. Jag har inte sått här närmast där jag grävt upp. Jag har solroser, luktärtor, linnétagetes, krasse, rosenskära, ringblommor och lite annat smått och gått att sätta här sen. Kolla äppelträdet jag planterade i höstas, det blommar!  
Området mellan vårt och grannens garage skulle jag verkligen behöva ta tag i. Till helgen kanske?

Underbart med värmen!

5 kommentarer:

Veronica sa...

Bra med listor....eller hur!! :)

Sommaren kom tillslut! Ha det bäst!

Veronica

Veronica sa...

Bra med listor....eller hur!! :)

Sommaren kom tillslut! Ha det bäst!

Veronica

Ulrika - Timjan och pioner sa...

Härligt att få pricka av lite på listan!

Hélena sa...

Listor är toppen och det bästa är att man får skriva dit saker man har gjort och stryka dom även om man glömde att skriva dit det från början :-)
Ha det bäst!
Kram Hélena

Mina Gröna Tankar sa...

Heja på med alla "projekt" men glöm inte njuta också!

Gillar din lilla vägg av tuja bakom stolen!!! Snyggt!