tisdag, juni 20, 2006

Nyinköp

Jag var förbi handelsträdgården och kunde inte låta bli att köpa fler stjärnflocka. En ljusrosa och en mörkrosa.
Jag köpte även en vit astilbe som jag tänker ha bakom. Men där bakom har jag ju satt gladioluslökar och de börjar faktiskt komma upp, så jag får vänta med astilben till nästa år. Jag har satt ner den provisoriskt i min skuggrabatt.

Jag kunde inte motstå den här rosa riddarsporren (hette den rosenriddarsporre?). Jag tänker ha även den i min nya rosrabatt, men vågade inte peta ner den bland gladioluslökarna. Jag har därför snyggat till rosrabatten på baksidan i stället. Den står intill kantnepetan/kattmyntan som jag fick av ett par kompisar i söndags.
Och ja, katterna har redan hittat växten!
Sedan har jag köpt mer snöflinga/bacopa till mina balkonglådor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen Linda!

Anonym sa...

Stjärnflocka har jag också köpt i år, sitter bakom mina rosa nävor där den gärna får breda ut sig. Den kanske kan passa bakom pioner? (iden bara ploppade upp för jag har tidigare bloggat om pioner som jag vill ha nästa år men vill ha något som blommar efter dem, lite skrit...)Vit astilbe låter fint tillsammans också, det är ju en skuggväxt så den klarar sig till nästa år =)

Lindas trädgårdsblogg sa...

nilla: Tack!!!

lotta: Dom stjärnflockorna jag har är i alla fall lägre än mina pioner, så du får nog sätta dem i framkant. Jag tror det skulle vara sött mot ljusrosa eller vita pioner. Kanske inte helt rätt mot cerisa? Jag hoppas mina flockor tar sig så det blir en rejäl rugge! Kantnepetan hade nog också passat bra ihop.

Anonym sa...

Å så fint det blir. Förra året köpte jag stjärflockor och astilbe - fler gånger. Blev bara mer och mer förtjust i den. Har mörkrosa, ljusrosa och vita - av bägge sorter. Ja, den vita stjärnflockan köpte jag nog i år om jag tänker efter. Verkliga favoriter!

:sericea: sa...

hej hopp.
ta det lugnt med nepetan o katterna, vissa katter kan bli missbrukare! läste du artikeln om det i GP för inte så länge sen?