lördag, juni 24, 2006

Lättat på ett dåligt samvete

I källaren har jag haft ett gäng överväxta småplantor. Jag har aldrig kommit till skott att plantera ut dem. Inte heller avhärda dem. Vi får se om de överlever den omilda behandlingen.

Fyra squashplantor (de har stannat i växten :-o):
Två plantor till:
Fem bönor. Behöver ytterligare en pilkon!
Och i pallkragen har jag satt några fler av bönorna. Rädisorna är redan skördade så jag har satt nya. Salladen har jag skördat under veckan och nu sått mer av.
Det mesta växer bra utom persiljan. Den går riktigt trögt. Tyvärr har sniglarna hittat till godsakerna i pallkragen. Har strött över Snigelfritt, men skatorna tycker visst att det är jättegott. Rätt dyr fågelmat. Ser ni pionerna i bakgrunden?

Kvar i källaren finns fortfarande tomaterna :-(
Måste fixa fler hinkar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

OJ... jag tänkte oxå skapa en köksträdgård. Hos mig växer det oxå bara persilja! :)

Tack för engagemanget i mitt balkongskydd :) Nu är bilder utlagda, nu kan fantasin flöda fritt för alla kreativa själar! ;0)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Fast hos mig är det allt utom persiljan som växer! :)