måndag, juni 24, 2013

Soltak på uteplatsen

Häromdagen kom segelduken på plats och vi har lite sol- och regnskydd på uteplatsen.
Den prickiga strumpan tillhör Elmer, som somnat i hammocken!
Det blev lite flackt, vi kan tyvärr inte spänna mer pga att köksfönstret är i vägen. Vi får väl komma på någon lösning. Eller så sätter vi dit ett plasttak så småningom.

Det är i alla fall riktigt mysigt att sitta där. Igår hade jag bjudit hem trädgårdsnätverket på betonggjutning och vi började med kaffe, kaka, snack och blädder i böcker. Det var lätt duggregn och vi satt tio personer där under!

Just nu brinner 130 liter betong i garaget, på en jordhög och i sandlådan. Det ska bli otroligt spännande att se resultatet!
 
Vad tycker du att vi ska plantera för klättrande på stolparna?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysig hörna, där känner jag mig som hemma! Kanske för att vi har ett likadant segel, hammock och duk... ;) Vi verkar ha samma smak du och jag! Vore det inte fint med vitt blåregn på stolparna? Det kommer ju blomma över lagom till klätterhortensian tar vid. Kram!

Ulrika sa...

Så mysigt det blev!
Så mycet ett tak gör - mer ombonat.
Som den klematistok jag är så tycker jag givetvis att du ska ha klematis vid stolparna!
Sätter du ett par olika kan du ha blomning hela sommaren.
Ulrika

Marina sa...

Var har ni köpt seglet? Vi behöver ett sådant om vi gör slag i saken och byter plats på uteköket och trädgårdslandet.

Bra klättrare tycker jag är vildvin,pipranka och blåregn tex.

Kram

Jo sa...

Det ser väldigt mysigt ut! Visst var det ni som fick taket förstört av hagel? Är det det ni har ersatt nu med segel? :) Vi funderar också på segel ute i rucklet, åtminstone till en början, till vår altan som är på gång där. Var köpte ni seglet?

Jag skulle plantera en kaprifol eller två. Att sitta vid en sådan en ljum sommarkväll.. Inte mycket som slår den doften!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Marina och Jo, vi har köpt segelduken på det där stora blågula möbelvaruhuset! Jag kan inte rekommendera duk fullt ut, för det samlas hela tiden vatten i det när det regnar... som det gör här!

På den här uteplatsen har vi inte haft tak tidigare, men jag har velat det sen vi skaffade utemöbler... de far så illa i regn. Plast är nog att föredra.