onsdag, april 25, 2012

Begagnade trädgårdsmöbler efterlyses


I år vill jag börja använda uteplatsen på baksidan. Vi prövade att ställa våra utemöbler där medan Elmer var som vildast förra sommaren och vi inte vågade ha möblerna på altanen (för att han lätt kunde klättra över räcket och falla 3 meter). Vi trivdes att sitta där!

Just nu står vår shabby cafémöbel där som vi inte blir vän med och vi skulle vilja ha nåt mer rejält. Typ nåt i furu från 70-80-90-talet. En soffa och minst tre stolar och ett bord kanske. Helst trärent. En teakmöbel skulle väl också funka.

Jag har gjort ett inspirationsalbum på Pinterest med utemöbler jag gillar och den här gruppen är precis vad jag letar efter: från mittgamlahus.blogspot.se...

Så är det någon som har bytt ut sin gamla möbelgrupp och har nåt liknande stående så hör gärna av er på e-post lindastradgard at gmail.com. I Pinterestalbumet finns lite annat jag vill ha... letar också en hammock eller utesoffa till min nya köksträdgård på framsidan. Jag letar såklart på Blocket också, men det går dåligt.

Jag har flyttat rosorna som stod i den här rabatten mitt fram. Det öppnade upp och gjorde rummet större. Men funderar på att sätta jätteverbenor här i sommar? En plan är att göra en pergola, men det blir ju inte i år.
Kolla slänten där borta. Jag planterade en massa daggkåpor, nävor, iris, fingerborgsblommor, purpurklätt och annat i höstas. Tanken att det ska vara blommigt på sommaren. Hoppas det tar sig! Forsythian blommar i bakgrunden.

3 kommentarer:

Emma sa...

du har uteplats men inga möbler, vi har möbler men ingen uteplats ;-) Hoppas dock på bygge i sommar. Fyndade på blocket, hoppas du kan göra detsamma! Nu ska jag gå ut och måla dem.

Kajsa sa...

Spännande med projekt, som man har i huvudet och kan se hur fint det ska bli i slutändan. hela processen är ju så rolig..och när det gäller Blocket, får man vara på hugget. Varje utemöbel man ringer på går i "hundranittio"
jag hoppas du snart hittar vad du söker, så Lycka till i ditt roliga projekt :)

kram
Kajsa

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Roligt med alla projekt! SÅ vackert med den gula forsythian. Lycka till med möbelletandet.

/Annika