måndag, mars 26, 2012

Vatten i trädgården

Jag har inget vatten i trädgården, mer än nåt fågelbad, en badbalja och en vattentunna. Jag har haft idéer om ett litet vattenfall nerför slänten på framsidan, men det känns som ett mycket oprioriterat projekt. Det skulle kunna bli väldigt fint. Jag har också idéer om vatten på baksidan när sandlådans dagar är förbi. En pool eller damm, en pool eller damm, det är frågan? Jag tycker att Anna vattenkannas damm med däcket ovanför är så himla läckert (kolla bilderna längst ner). Tänk att sitta där på "bryggan" och doppa fötterna i vattnet!

Charlotte med Trädgårdsflow efterlyser vatteninspiration. Jag letade bland mina bilder och det var tunnsått! Men en näckros hittade jag!
Det här enkla vattenfallet i ett hav av hosta.... det föll jag för. Skogslikt!
Den här bilden kommer från Lilla Madeira som kommer att vara med i Trädgårdstoppen senare i vår. Söt bro och massor med prunkande växter.
Näckrosor i all ära, men vass som speglar sig i en stilla tjärn i nattljus över Västerbotten... det är grejer det.
Hur är det på vattenfronten hos er då? Mer vatteninspiration hittar du hos Svenska trädgårdsbloggar.

2 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Så kul att du gillar vår damm! Vi, som har en sån lite trädgård, brukar alltid få reaktionen "Men hur får ni plats till en damm???" Tja, säg det :-)

Gillade dina bilder idag. hade vi haft större tomt skulle jag velat ha mer vatten - både bäck och tjärn!

Kram

Hannele på Hisingen sa...

Inget vatten på berget utöver fotbad...