onsdag, juni 29, 2011

En stunds vila

Jag tog en kopp kaffe i solen...Men det blev för varmt och jag fortsatte läsa tidningen i skuggan.
Och vid uteplatsen blommar Maiden´s blush. När sommarn väl kommer (som nu) önskade jag att alla påbörjade projekt var färdiga och man bara kunde njuta. Dock är det mycket fortfarande som pockar på uppmärksamheten. De här stäppsalviorna står i pallkragen och stampar och ropar att de vill komma ner i jorden.Ska bara...


PS1. Jag fick aldrig nåt ryggskott.


PS2. Jag har shoppat en korgstol. I konstrotting! Vad tycker ni om konstrotting? Jag hade nog velat haft en riktig rottingstol, men när jag tittar på pilkorgarna hur de far illa av att vara ute i regn och rusk så tippar jag att en sån korgstol bara håller ett par tre säsonger.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Njut av tillvaron ;)
Korgstolen är väl helt OK
Kram mlj

Den heliga trädgården.. sa...

Vilken trevlig blogg! Kul att se hur trädgården växer fra.

/Alex

Jutis sa...

Tur man har lite olika sittalternativ i trädgården! Jag har suttit i min konstrottingfåtölj i skuggan idag. Mycket praktiskt material, och snygg!

Lotta Sultan sa...

oh, vad bra med stolar på olika ställen. det behövs här med!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Jättefin korgstol, smart med konstrotting som tål att stå ute! Jag gillar den ljusare och inte de svarta möblerna. När kommer ni upp?

Louise sa...

Vila är bra! Man kan inte ha för många sittplatser i trädgården (även om min man inte håller med mig...). Lycka till med alla era projekt, ni är flitiga!

kram louise

Iréne JB sa...

Ja, Linda, blåbären är tidiga i år. Tittade tillbaka i min blogg och såg att vi gjort blåbärspaj 1 aug förra året. Hoppas på att blåbärssäsongen blir lång.

Och när det gäller korgstolen så får väl det paktiska gå först ibland. Man vill ju inte hålla på att skaffa nya stolar varje år även om pil håller längre än så.

Erika sa...

Vi har köpt konstrotting möbler till farstukvisten. Ett jätte bra material som bryter av mot alla trämöbler.
Hade med gärna haft en korgstol någonstans.