fredag, mars 04, 2011

Vårlängt

Jag hinner inte gå på snödroppsutställningen innan den slutar på söndag... asch då. Hade gärna fått i mig en försmak av våren. Det går trööögt. Nu är det i alla fall plus, men grått, grått, grått. Vår trädgård är täckt av ett lager is och skarsnö över det. 2 decimeter ungefär, på några ställen är det i alla fall bart. Nu får snön gärna försvinna till förmån för julrosor, snödroppar och vintergäck (som jag dock inte har i min trädgård, begriper det inte!). Sitta på stolen och njuta av solen efter att man klippt ner dom vinterbruna perennerna.... längt.

Jag läser mina böcker jag köpte på rean. Gillar dem allihop! Såg att Slottsträdgårdsmästaren köpt några samma som han skrivit om här och där. Jag gillar också tanken på en front garden på framsidan och secret garden på baksidan. Det är lite så jag tänkt när jag planerat trädgården (som är långt ifrån "klar"!). I vår ska vi jobba vidare på vår "secret garden" (jovisst, jättehemlig) och så ska vi bygga klart på garaget och sen kanske till hösten kan vi börja ta itu med nedredelen vid gatan. Den som varit en skamfläck i flera år. Det är bara Magnolian som fortsätter att vara fin. Undrar när den blommar i år? Knappast i april va? Dags att koka lite varm choklad och packa väskan med falukorv. Jag tror vi går en utflykt till skogen idag.

1 kommentar:

dicentra sa...

Visst längtar man just nu!!

Var på snödroppsutst igår,lite mysigt faktiskt!
Men blev faktiskt mest betagen av julrosorna:-)

Om du vill titta på min blogg så får du se en fin magnolia där också.

Ha en trevlig helg med småkillarna:-))

MLK