onsdag, december 15, 2010

Önskelista

Det är lite sent ute att komma med önskelistor, tycker egentligen det är roligare att få saker man inte visste att man ville ha, än såna som man önskar sig. Det man önskar sig kan man ju ändå gå och köpa (om det inte är för dyrt)!

Jag har köpt nästan alla mina julklappar på loppis :-o Och skulle bli jätteglad om andra också tänkte så. Inte slösa så mycket på nya grejer, istället tänka ekologiskt och återvunnet.

När det kommer till trädgårdsönskningar så står högst på önskelistan ett släp med stallgödsel, men jag vet inte om jag vill ha det i ett paket under julgranen... Sen har jag faktiskt inte kommit på några vill ha-grejer i trädgårdsväg utom ett presentkort på plantskola (köpa växter!) och den här boken:

Trädgårdsvinter av Sanna Töringe

Eller vilken trädgårdsbok som helst egentligen, jag älskar trädgårdsböcker!
Borde lista alla jag har så man kan checka mot.

Jag har en ambition att börja laga mer vegetariskt (för det är så dyrt att handla ekologiskt!). Blev nyfiken på den här boken:

Ekologiska smaker av Henrik Arkåsen
Men någon typ av vegetarisk kokbok går an, typ den här kanske?

För att fortsätta inspirera att leva ekologiskt vore en dos av detta magasin välkommet ett par gånger under året! Gillar jättemycket:


En prenumeration på magasinet Camino.

Det här är något jag inte har, skulle vilja testa tvättnötter...
Ekologiskt schampo och balsam, kanske den här? Är lite förälskad i illustrationen Under stjärnorna, som finns på Signerat.se.
Det finns mycket kul på Signerat.
På loppis får man gärna hålla utkik efter fina burkar, textilier och porslin (t ex Tuva från Rörstrand). 50-70-tal. Vad önskar du dig?

5 kommentarer:

Vikkan sa...

Tvättnötterna är jättebra! Jag har använt dem i över ett år nu. Rekommenderas verkligen!!! Känns så skönt att slippa släpa hem massa syntetiskt tvättmedel som luktar apa.

www.tvaleriet.se kan du köpa tvättnötter. Där kan du även köpa en fläcktvål som är super.

Annars finns fläcktvålen som luktar citron på www.minimundus.se, den doftar ljuvligt och är effektiv! :-)

Jag önskar mig inget speciellt i julklapp. Jag har ju redan fått min elevationssäng så jag är jättenöjd. Men jag fyller ju 35 nästa år så då har jag önskat mig en ny klocka. Saknar att ha klocka på mig faktiskt. :-)

Kram Vikkan

Lena sa...

Om du får tvättnötter vill jag gärna se en fullständig redogörelse och utvärdering av dessa. Det verkar ju helt galet - men roligt!

:)

Anna (Mazarin) sa...

Mina barn fick väldiga exem av tvättnötterna så jag fick sluta med dem. Har ett gäng kvar här hemma. Du kan få dem i julklapp av mig om du vill.

Erika sa...

Bara att komma hit med en kärra så ska jag visa dig var du får ta hur mkt hästbajs du vill.

Sophia Callmer sa...

Tvättnötter är bra och Sannas bok är jättefin, bra önskningar! kram Sophia