söndag, oktober 25, 2009

Baksidan och en ny rabatt

Jag har inte visat någon bild hur det blev det vi gjorde tidigare i höstas. Skälet till att vi grävde var att lägga ett dräneringsrör längs baksidan, för det blev gärna sumpigt vid regnväder. Det är gjort. Sen passade vi på att gräva ur hörnet, längst bort i bild, där jag planerar en köksträdgård. Alltid svårt att tänka ut hur det blir med lutningen, så man får improvisera lite när man gräver. Vi gjorde två nivåer. På den lägre nivån (under parasollet) tänker jag mig gräsmatta och en sittplats. Gräsmattan ringas delvis in av ett armeringsnät där jag tänker att det ska växa luktärtor. På andra sidan ska det växa typ bönor och sockerärtor. På den övre nivån blir då själva köksträdgården och jag kommer att behöva fixa fler pallkragar.

När vi grävde fick vi flytta en massa växter. De flesta hamnade i en ny plantering som jag egentligen gjort i ordning för att jag vill ha några buskar med spännande bladfärg. Men det får vänta nåt år... Nu hann inget av det jag satte här bli frodigt och det mesta är lite visset, men här har det i alla fall blommat rosor i höst. Och en indisk fingerört blommar om just nu och astern blommar förstås.

1 kommentar:

Erika sa...

Att ni hinner med trädgården och garaget o tvillingarna samtidigt. Trädgården har hamnat allra sist här.