onsdag, juni 23, 2010

Oplanerat trädgårdsarbete

Mina kvällar går åt till att först lägga två buskillar och sen trösta/söva en liten bebis som gärna är vaken till elva. Men igår kom jag loss och var ute från halv tio till mörkrets inbrott. Planen var att städa undan lite på gården, men med en sekatör i sin hand vet man inte vad som kan hända!

Jag började röja bland rönnspirea, björnbär och annat sly bakom stora perennrabatten på baksidan. Här är en bild jag tog häromveckan:

Nu ser det ut så här (nu syns stenmuren)! Ett totalt oprioriterat arbete när vi har så mycket annat som borde göras. Men ibland måste man jobba med lusten i första rum och det här är ju bästa formen av terapi! Otroligt uppfriskande!

På tal om tak som jag skrev om i söndags så upptäckte jag ju att det är precis vad jag har här bakom perennrabatten! Här hittade jag en idealisk plats för en bänk. Och där kan man sitta och blicka ut över trädgården och kolla in allehanda bråte, leksaker, påbörjade och icke påbörjade projekt :-)

Inga kommentarer: