söndag, maj 31, 2009

Veckans höjdare nr 5

Det har inte blivit några projekt i trädgården den här veckan heller. Har gjort lite småjox såsom klippt gräset, planterat tomater och lite krukor . Balkonglådorna får vänta... är inte klar med målningen av altanen... och nu är det ju för soligt att måla!

Veckans höjdare är...

Gullregnet!
Och jag njuter fortfarande av allt lila som blommar på framsidan.
Rododendron har blitt tokig.Fler höjdare hittar du hos I mitt gröna hjärta!

PS. I morgon försvinner jordhögen från nedredelen av tomten!

6 kommentarer:

Mia sa...

Ojoj, vad har du gjort med den (rododendronen)?? Man ser ju knappt bladen för alla blommor. :)

Här väntar jag med spänning på att våra ska slå ut, de började lite smått igår.

Ha en fin sommarvecka!
Kram Mia

Erika sa...

Oooo det är så härligt att bli av med sånna där stora saker som man gått länge tänkte på.

Hoppas allt är bra med er.

Jillsan sa...

din trädgård är väl en höjdare i sig!
Med blommor på din roddis!!
ha det gott!

mitt gröna hjärta sa...

Ja,det må jag siga, du har verkligen lyckats med din Rhodendendron! och gullrgnet med, även om jag gillar lila bättre än gult:) Benveden har jag tyvärr fått gett upp, pratade med trädgårdsdesignern som planterade den åt oss och enligt henne skulle den inte ta sig någon annan stans heller, det är helt enkelt ett dåligt exemplar! Synd...
Ha det gott! Jenny

Maria sa...

WOW så det blommar! Här är det iofs ovanligt tidigt, men inte som där nere.

Kom förbi hemma hos oss också om ni vill när ni kommer norrut. Vore roligt att träffa både er och se hur stora knoddarna blivit.

Kolonist sa...

jättefin trädgård! Den ska ge mig insiration inför min koloni. Men vet du om att Gullregn är gifitga? Se upp med de nu när du har småbarn.