lördag, september 02, 2006

Vad hände med mina björnbär?

Det kan vara så enkelt att jag glömde skörda. Men jag har varit där och plockat lite, men de var så...små och smaklösa? Kan det vara det myckna regnandet just då de var mogna att skördas? Jag minns förra året när jag var nyinflyttad då jag gick och plockade en massa stora, fina björnbär långt in i september. Okej, inga mängder att jag sparade. Utan mest glufs vid busken. Men gott var det. Och jag som gjort mig sådant besvär i år att binda upp och rensa upp i björnbärssnåret. Man lyckas inte jämt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det inte ha varit för torrt? Jag fick vattna mina hallon, annars hade det inte blivit nåt.

Lindas trädgårdsblogg sa...

desirée: Ja, så kanske det var. Det var för torrt när de skulle mogna till sig och för blött när det var dags att skörda?

Anonym sa...

precis så gick det med våra hallon på torpet. jag tror på torka.