onsdag, september 27, 2006

Jämförelsebilder maj och nu

Jag kollade i gamla album från i våras. Kul att jämföra kanske?

Gula rabatten mot cykelvägen 5:e maj: 20:e maj:Det är antagligen när det ser ut så här som mina nysatta Purple Sensation ska skjuta upp!

Uppdaterat: Hittade en bild från åttonde juni. Otroligt vad det växer på några veckor. Inser nu att det kan bli konkurrens mellan irisen och mina nysatta allium...
27 september:Jag har ansat bland lungörten, det är därför man ser jorden innanför. Det var helt tätt här innan. Dessutom har jag flyttat den gula alunroten till den här rabatten, men det syns knappt. Hoppas den växer till sig.

Framsidan den 5:e maj:
27:e september:
Nytt i september är att rundeln är förstorad och att rosrabatten anas vid räcket. Fågelbordet och gungan är borta. Man ser att jag grävt hål i gräsmattan för scillorna. Lite fler vintergröna buskar borde jag nog ha. Jag funderar mycket på vintergrönt...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul jämförelse. Du har flyttat gula alunroten skriver du. Tänk på att den inte får stå soligt. Just den gula (eller limefärgade) är väldigt känslig mot sol. Vill stå så den bara får morgon eller sen eftermiddagssol. Fick flytta min som stog för soligt - den blev helblek och fick bruna fläckar av solskador. Nu trivs den toppen med tidig morgonsol och sen eftermiddagssol.

Anonym sa...

Jag ska bara berätta att det har snöat här...

Lindas trädgårdsblogg sa...

annica b: Vad bra att du sa det för det tänkte jag inte på. Det är soligt från morgon till efter lunch någon gång. Sen är det nog skugga till kvällen. Men kanske för soligt ändå. Men jag låter den vara över vintern.

ewa: STACKARE!

Anonym sa...

Snyggt med lungörten som kantväxt runt hela rabatten. Den idén skulle jag kanske sno...

Lindas trädgårdsblogg sa...

immix: Det får du gärna göra!